Welcome, Guest. Please login or register.
December 05, 2019, 07:12:32 PM

Author Topic: Giving up sins  (Read 34 times)

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Country: bd
  • Reputation Power: 1885
  • Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!Muslim Woman is awe-inspiring!
  • Offline
  • Posts: 13245
Giving up sins
« on: November 10, 2019, 02:05:29 PM »

Giving up sins

Q: I need some help. I'm 23 years of age and from a conservative Muslim minority.

My problem started when I was younger and I was introduced to porn movies and masturbation. I need your advice.



A: The best solution for you is to get married. If you cannot get married then commence fasting and daily take out some time daily to meditate over death and the stages after death.

Meditate over the following at a time when nothing obstructs you, perhaps after Esha Salaah. First make a proper wudhu and perform two rakaats of Taubah Salaah. Thereafter, focus deeply over death and the events that will follow after death, the loneliness of the grave, standing before Allah Ta`ala for reckoning, Jannah and Jahannum and thereafter think to yourself, can you tolerate Jahannum for a single moment. When you cannot, then how can you be brazen about matters that will take you to Jahannum.

Reprimand yourself saying that you are enjoying the comforts of Allah Ta`ala and His favours during the day and night, and is this the way to show appreciation to the one who is so loving and caring.

Explain to yourself that the one who leads this type of life really does not have any understanding of loyalty and faithfulness to the one who is most loving and beneficent towards him.

After crying over your sins with deep remorse and regret, make a firm resolve that you will never repeat these wrongs in the future.

And Allah Ta'ala (الله تعالى) knows best.

عن عبد الرحمن بن يزيد قال دخلت مع علقمة والأسود على عبد الله فقال عبد الله كنا مع النبي صلى الله عليه وسلم شبابا لا نجد شيئا فقال لنا رسول الله صلى الله عليه وسلم يا معشر الشباب من استطاع الباءة فليتزوج فإنه أغض للبصر وأحصن للفرج ومن لم يستطع فعليه بالصوم فإنه له وجاء (صحيح البخاري، الرقم: 5066)

عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم أكثروا ذكر هاذم اللذات يعني الموت وفي الباب عن أبي سعيد هذا حديث حسن غريب (سنن الترمذي، الرقم: 2307)

عن عمرو بن مرة قال سمعت أبا عبيدة يحدث عن أبي موسى عن النبي صلى الله عليه وسلم قال إن الله عز وجل يبسط يده بالليل ليتوب مسيء النهار ويبسط يده بالنهار ليتوب مسيء الليل حتى تطلع الشمس من مغربها (صحيح مسلم، الرقم: 2759)

قال العلماء التوبة واجبة من كل ذنب  فإن كانت المعصية بين العبد وبين الله تعالى لا تتعلق بحق آدمي فلها ثلاثة شروط  أحدها  أن يقلع عن المعصية والثاني أن يندم على فعلها والثالث أن يعزم أن لايعود إليها أبدا فإن فقد أحد الثلاثة لم تصح توبته وإن كانت المعصية تتعلق بآدمي فشروطها أربعة هذه الثلاثة وأن يبرأ من حق صاحبها فإن كانت مالا أو نحوه رده إليه  وإن كانت حد قذف ونحوه مكنه منه أو طلب عفوه وإن كانت غيبة استحله منها ويجب أن يتوب من جميع الذنوب فإن تاب من بعضها صحت توبته عند أهل الحق من ذلك الذنب وبقي عليه الباقي وقد تظاهرت دلائل الكتاب والسنة وإجماع الأمة على وجوب التوبة (رياض الصالحين صـ 14)

وقال البيضاوي سئل على رضي الله عنه عن التوبة فقال يجمعها ستة أشياء على الماضي من الذنوب الندم وللفرائض الاعادة ورد المظالم واستحلال الخصوم وان تعزم على ان لا تعود وان تزكى نفسك على طاعة اللّه كما رايتها فى المعصية (التفسير المظهري 9/345)

لا خلاف أن النكاح فرض حالة التوقان حتى أن من تاقت نفسه إلى النساء بحيث لا يمكنه الصبر عنهن وهو قادر على المهر والنفقة ولم يتزوج يأثم (بدائع الصنائع 2/228)

الاستمناء حرام وفيه التعزير (الفتاوى الهندية 2/170)

Answered by:

Mufti Zakaria Makada

Checked & Approved:

Mufti Ebrahim Salejee (Isipingo Beach)


 
Ihyaauddeen.co.za
 
 

Logged
My Father is greater than I.  Bible, John 14:28

Christ will never be proud to reject to be a slave to God ...( 4: 172 )



prepared by faith :)

recitation: http://quran.jalisi.com